Regulamin
I. Postanowienia ogólne
§ 1
W niniejszym Regulaminie, zwanym dalej „Regulaminem”, pod poniższymi pojęciami należy rozumieć:
-
„Sprzedawca” – „ARTYK” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Łodzi, ul. Zbąszyńska 3 A, kod pocztowy 91-342, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000060881, której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi XX Wydział Gospodarczy, NIP: PL 947-18-77-807, REGON: 472931023, kapitał zakładowy 3 766 560 zł, adres e-mail: sklep@kupzabawke.pl, tel.: 660-712-326;
-
„Sklep” - sklep internetowy Sprzedawcy znajdujący się na stronie internetowej www.kupzabawke.pl oraz jej podstronach;
-
„Klient” – każdy internauta, składający zamówienie na towar znajdujący się w Sklepie za pośrednictwem sieci Internet,
-
„Użytkownik” – osoba, która zawarła ze Sprzedawcą umowę o prowadzenie Konta, za pośrednictwem którego może składać zamówienia na towary znajdujące się w Sklepie;
-
„Konto” – konto Użytkownika założone przez niego w Sklepie zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie;
-
„Konsument” – osoba zdefiniowana w przepisie art. 22(1) Kodeksu cywilnego, czyli osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
-
„Przedsiębiorca na prawach konsumenta” – osoba fizyczna prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, zawierająca ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
-
„Przedsiębiorca” – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową;
-
Karta Dużej Rodziny” - Karta Dużej Rodziny w rozumieniu art. 1 ust 1 ustawy z dnia 5 grudnia 2014 roku o Karcie Dużej Rodziny ( Dz. U. z 2014 roku, poz. 1863).
§ 2
Regulamin określa zasady świadczenia usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klientów, polegających na umożliwieniu im bezpłatnego stworzenia i prowadzenia Konta, a także zawierania przez Internet umów sprzedaży towarów znajdujących się w asortymencie Sklepu za ceny podane na odpowiednich podstronach Sklepu.
§ 3
Sklep prowadzi sprzedaż towarów za pośrednictwem sieci Internet. Treści prezentowane na stronach Sklepu, a w szczególności ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje, są ofertą handlową w rozumieniu przepisów art. 66 i 66(1) Kodeksu cywilnego.
§ 4
-
Dokonanie zakupu w Sklepie możliwe jest: a. po uprzedniej rejestracji i założeniu Konta, b. bez rejestracji („szybkie zakupy”).
-
Założenie Konta wymaga akceptacji Regulaminu, co jest potwierdzane stosownym oświadczeniem składanym przy wypełnianiu formularza rejestracyjnego przez osobę chcącą założyć Konto.
-
Złożenie zamówienia przy wykorzystaniu opcji „szybkie zakupy” (bez rejestracji i zakładania Konta) wymaga uprzedniego zapoznania się z Regulaminem oraz jego akceptacji najpóźniej w momencie składania zamówienia.
§ 5
Sklep realizuje zamówienia wyłącznie na terenie Polski.
§ 6
-
Ceny produktów znajdujących się w ofercie Sklepu są wyrażone w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się na stronie internetowej, wprowadzania nowych towarów do oferty, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych, bądź wprowadzania w nich zmian. Zmiany nie mają wpływu na zawarte wcześniej (tj. przed zmianą) z Klientami umowy sprzedaży.
-
Podane w Sklepie ceny towarów nie obejmują kosztów przesyłki ani kosztów obsługi płatności.
-
Najpóźniej w chwili wyrażenia przez Konsumenta woli związania się umową sprzedaży zostanie on poinformowany o łącznej cenie zamówionych towarów wraz z podatkami, a także opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe i wszelkich innych kosztach związanych z realizacją umowy.
-
W przypadku wybrania przez Klienta wariantu płatności wiążącego się z dodatkowymi kosztami obsługi (np. opłata za przelew bankowy), Klient obowiązany będzie ponieść te koszty we własnym zakresie, zgodnie z tabelą opłat i prowizji podmiotu obsługującego płatności na zlecenie Klienta.
-
Rabaty wprowadzone w ramach akcji promocyjnych nie sumują się z innymi promocjami.
§ 7
Do prawidłowego korzystania ze Sklepu niezbędne jest:
-
posiadanie komputera, laptopa lub innego urządzenia multimedialnego;
-
posiadanie dostępu do sieci Internet;
-
korzystanie ze standardowego oprogramowania w postaci systemu operacyjnego oraz przeglądarki internetowej, przy czym przeglądarka internetowa powinna obsługiwać pliki „cookies" (szczegółowe zasady wykorzystania plików cookies znajdują się tutaj).
-
posiadanie własnego, aktywnego adresu poczty elektronicznej.
W przypadku braku spełnienia powyższych wymogów korzystanie ze Sklepu może być utrudnione lub niemożliwe.
II. Rejestracja Klienta. Założenie Konta.
§ 8
Konto w Sklepie mogą założyć: osoby fizyczne posiadające pełną zdolność do czynności prawnych, osoby prawne lub jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, którym ustawa przyznaje zdolność prawną.
§ 9
-
Osoba chcąca zawrzeć ze Sprzedawcą umowę o prowadzenie Konta powinna wypełnić formularz rejestracyjny, który stanowi ofertę Sprzedawcy skierowaną do przyszłego Użytkownika w przedmiocie zawarcia umowy o prowadzenie Konta.
-
W formularzu rejestracyjnym należy podać: imię, nazwisko, adres korespondencyjny, adres e-mail oraz hasło do Konta, a następnie kliknąć ikonę „Zarejestruj”. Podany adres e-mail oraz hasło będą po założeniu Konta służyć Użytkownikowi do logowania się.
-
Zabronione jest dodawanie w formularzu, jak i dostarczanie w inny sposób przez Klienta/Użytkownika treści o charakterze bezprawnym.
-
Do wysłania formularza i zakończenia procedury rejestracyjnej w Sklepie niezbędna jest akceptacja Regulaminu
-
Wypełnienie formularza rejestracyjnego i jego wysłanie poprzez kliknięcie ikony „Zarejestruj” jest równoznaczne z przyjęciem oferty Sprzedawcy. Zawarcie umowy o prowadzenie Konta następuje z chwilą wprowadzenia w powyższy sposób danych do środka komunikacji elektronicznej Sprzedawcy, w taki sposób, że może się on zapoznać z ich treścią. Sprzedawca wysyła następnie do Użytkownika wiadomość e-mail zawierającą potwierdzenie zawarcia umowy o prowadzenie Konta.
§ 10
-
Jeżeli Użytkownik jest Konsumentem, wówczas przysługuje mu prawo odstąpienia od umowy o założenie Konta w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów.
-
Konsument może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do ustawy o prawach konsumenta z dnia z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. z 2014 r. poz. 827), dostępnym również na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.kupzabawke.pl jednak nie jest to obowiązkowe.
-
Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczające jest wysłanie oświadczenia przed jego upływem w sposób wskazany w §21 ust. 5 Regulaminu.
§ 11
Sprzedawca zwraca uwagę, że Użytkownik powinien starannie przechowywać swoje dane służące do logowania w Sklepie, tak aby żadne osoby nieuprawnione nie uzyskały dostępu do tych danych.
III. Polityka prywatności
§ 12
Dane osobowe Klientów przetwarzane są zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz.UE.L Nr 119, str. 1), a także innymi powszechnie obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych.
§ 13
-
Administratorem danych osobowych Klientów/Użytkowników jest „ARTYK” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Łodzi, ul. Zbąszyńska 3 A, kod pocztowy 91-342, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000060881, której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi XX Wydział Gospodarczy, NIP: PL 947-18-77-807.
-
Możesz skontaktować się z nami wysyłać korespondencję na adres wskazany w punkcie 1, kierując e-mail na adres sklep@kupzabawke.pl lub dzwoniąc do nas pod numer 660-712-326. Odpowiemy na Twoje pytania i postaramy się wyjaśnić wszelkie Twoje wątpliwości.
-
Dane osobowe osób, które założyły Konto przetwarzamy w celu wykonania umowy o prowadzenie Konta, a także zawieranych z Użytkownikami umów sprzedaży (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi wynikającymi z tego tytułu roszczeniami (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), a także – ze względu na nasze prawnie uzasadnione interesy - w celach analitycznych i statystycznych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
-
Dane osobowe Klientów, którzy nie założyli Konta przetwarzamy w celu wykonania zawieranych z Klientami umów sprzedaży (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi wynikającymi z tego tytułu roszczeniami (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), a także – ze względu na nasze prawnie uzasadnione interesy - w celach analitycznych i statystycznych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
-
Jeśli Klient/Użytkownik wyrazi zgodę na przetwarzanie przez nas jego danych osobowych w celach marketingowych możemy przetwarzać dane Klienta/Użytkownika również w tych celach, na podstawie dobrowolnej zgody Klienta (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
-
Klientowi przysługuje prawo do cofnięcia w każdej chwili udzielonej nam zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych (jednak pozostanie to bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonaliśmy na podstawie Twojej zgody przed jej cofnięciem). Jeżeli Klient/Użytkownik skorzysta z tego prawa – zaprzestaniemy przetwarzania danych w tym celu.
-
Klientowi/Użytkownikowi przysługuje prawo do złożenia w każdej chwili sprzeciwu wobec przetwarzania przez nas jego danych osobowych w innych celach niż wskazane w punkcie 6. W przypadku wniesienia przez Klienta sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych, zaprzestaniemy ich przetwarzania, chyba że będziemy w stanie wykazać, że w stosunku do danych Klienta/Użytkownika istnieją dla nas ważne, prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec interesów Klienta/Użytkownika, jego praw i wolności lub dane te będą nam niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
-
Klient/Użytkownik ma prawo do dostępu do swoich danych osobowych, do ich poprawiania oraz żądania ich usunięcia, a także prawo do żądania od nas ograniczenia przetwarzania danych osobowych Klienta;
-
Jeżeli Klient/Użytkownik uzna, że jego dane osobowe są przez nas przetwarzane niezgodnie z wymogami prawa ma prawo wnieść skargę do organu nadzorczego.
-
Nie będziemy sprzedawać danych osobowych Klienta/Użytkownika ani udostępniać ich innym administratorom, chyba, że nastąpi to za Twoją dobrowolną zgodą.
-
Odbiorcami Twoich danych będą wyłącznie nasi upoważnieni pracownicy, a także podwykonawcy – np. świadczący usługi wsparcia IT, reklamowe, telekomunikacyjne, obsługi płatności, prawne;
-
Nie będziemy przekazywać Twoich danych do państwa trzeciego ani żadnej organizacji międzynarodowej;
-
Jeśli Klient/Użytkownik wyrazi zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w celach marketingowych, dane osobowe Klienta/Użytkownika przetwarzane będą w tym celu do momentu cofnięcia przez Klienta/Użytkownika udzielonej nam na to zgody;
-
Dane osobowe Klienta/Użytkownik przetwarzane przez nas w innych celach niż marketingowe (np. w celu realizacji zamówienia) będą przez nas przetwarzane do momentu otrzymania sprzeciwu Klienta/Użytkownika (z ograniczeniami wskazanymi w punkcie 7) lub przez cały czas, przez który wykonywana będzie umowa zawarta z nami przez Klienta/Użytkownika, a także później tj. do czasu upływu terminu przedawnienia ewentualnych roszczeń wynikających z zawartej umowy i wiążących nas obowiązków podatkowych.
IV. Złożenie i przyjęcie zamówienia.
§ 14
-
Sprzedaż towarów odbywa się na podstawie zamówień składanych za pośrednictwem strony internetowej Sklepu.
-
Przedmiotem zamówień składanych przez Klienta mogą być towary znajdujące się na stronie internetowej Sklepu.
-
Zamówienia można składać przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
-
Klient składając zamówienie dokonuje wyboru towaru określając, w zależności od towaru, m.in. rozmiar, kolor i liczbę sztuk zamawianych towarów.
-
Karta Dużej Rodziny gwarantuje rabat w wysokości 10% ceny zakupionych towarów, naliczany od ceny podstawowej towarów. Rabat nie łączy się z innymi rabatami, ani promocjami. W celu skorzystania z rabatu niezbędne jest wpisanie numeru Karty Dużej Rodziny w odpowiednim okienku formularza zamówienia. Rabat zostanie naliczony automatycznie
§ 15
-
W celu zawarcia umowy sprzedaży ze Sprzedawcą Klient wybiera w Sklepie towary poprzez wejście w zakładkę „Dodaj do koszyka”, zamieszczając w ten sposób towary w wirtualnym koszyku. Towary znajdujące się w koszyku nie są jeszcze zamówione i Klient ma możliwość dodania do koszyka kolejnych towarów, usunięcia znajdujących się tam towarów, a także rezygnacji z dokonania zakupów.
-
Po dodaniu towarów do koszyka Klient ma możliwość zmiany ilości towarów, jakie chce kupić w Sklepie poprzez zmianę odpowiedniej rubryki w koszyku. Po dodaniu do koszyka wszystkich towarów, jakie Klient chce zamówić, należy wprowadzić kod rabatowy lun numer Karty Dużej Rodziny, o ile Klient posiada kod lub Kartę Dużej Rodziny. Po wprowadzeniu kodu lub numeru Karty Dużej Rodziny należy wybrać sposób dostawy. Po wybraniu sposobu dostawy zostanie wskazana pod koszykiem informacja o łącznej cenie wszystkich wybranych towarów, które znajdują się w koszyku oraz o kosztach wybranego sposobu dostawy. Zaktualizowana zostanie także wówczas całkowita kwota do zapłaty, poprzez dodanie do niej opłat za wybraną formę dostawy. W celu przejścia do kolejnego kroku zamówienia należy kliknąć przycisk „Dalej”.
-
Wyświetlone w koszyku towary wraz z podaniem ich ilości oraz cen stanowią skierowaną do Klienta przez Sprzedawcę ofertę sprzedaży tych towarów. Po sprawdzeniu danych zamówienia Klient powinien kliknąć ikonę „Dalej”.
-
Jeśli Klient jest Użytkownikiem, czyli zawarł ze Sprzedawcą umowę o prowadzenie Konta, powinien w zakładce „Czy masz już konto?” wpisać adres e-mail oraz hasło i kliknąć ikonę „Zaloguj się”, a następnie przejść do zakładki „Koszyk”.
Jeśli Klient nie posiada Konta, a chce zawrzeć ze Sprzedawcą umowę o prowadzenie Konta powinien w zakładce „Zarejestruj się” podać swój adres e-mail, kliknąć „Zarejestruj się” i postępować zgodnie z procedurą opisaną w § 9 Regulaminu.
Jeśli Klient nie posiada Konta i nie chce zawierać ze Sprzedawcą umowy o prowadzenie Konta powinien wypełnić formularz, w którym należy podać: imię, nazwisko, adres e-mail oraz adres dostawy, a następnie kliknąć ikonę „Dalej”.
-
Na tym etapie składania zamówienia należy sprawdzić jego prawidłowość oraz potwierdzić poprzez kliknięcie ikony „„Dalej”, przechodząc w ten sposób do zakładki „Podsumowanie”.
-
Kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę” powoduje przyjęcie przez Klienta oferty Sprzedawcy zakupu towarów znajdujących się w koszyku i zawarcie umowy sprzedaży.
-
Po złożeniu zamówienia do Klienta wysłany zostanie e-mail z potwierdzeniem zawarcia umowy sprzedaży.
§ 16
-
Klient dokonuje wyboru sposobu płatności oraz dostawy towarów. Dostępne są następujące sposoby dostawy: odbiór osobisty w siedzibie Sprzedawcy, przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa. Do wyboru Klienta pozostają następujące metody płatności: przedpłata przelewem na konto Sprzedawcy, pobranie, płatność gotówką przy odbiorze osobistym w siedzibie Sprzedawcy.
-
Klient, który wybrał opcję przedpłaty przelewem, jest zobowiązany do uiszczenia płatności w terminie do 7 dni od daty zawarcia umowy sprzedaży.
-
Klient, który wybrał opcję płatności przy odbiorze osobistym w siedzibie Sprzedawcy, jest zobowiązany do odbioru towaru i uiszczenia płatności w formie gotówkowej w terminie do 7 dni roboczych od daty otrzymania od Sprzedawcy drogą e-mailową powiadomienia o gotowości wydania towaru.
-
Koszty związane z realizacją płatności oraz dostawą towarów ponosi Klient, przy czym Sprzedawca może ustalić określony próg wartości zakupów, po którego przekroczeniu przez Klienta koszty dostawy lub płatności pokryje Sprzedawca. Koszty związane z dostawą oraz sposobem płatności są wyświetlane przed złożeniem przez Klienta oferty dotyczącej zakupu towarów znajdujących się w koszyku.
§ 17
Do dostarczanego towaru dołączony zostanie dokument sprzedaży zgodny z przepisami podatkowymi.
§ 18
-
Zamówienia realizowane będą w terminie do 2 dni roboczych.
-
Czas realizacji zamówienia obejmuje czas od rozpoczęcia jego realizacji do chwili przekazania zamówienia kurierowi lub przekazania Klientowi informacji o gotowości do osobistego wydania mu towaru.
-
Sprzedawca rozpocznie realizację zamówienia:
a) w przypadku wyboru opcji przedpłaty – po zaksięgowaniu środków na rachunku bankowym Sprzedawcy,
b) w przypadku wyboru opcji opłaty za pobraniem lub przy odbiorze osobistym – po zawarciu umowy sprzedaży.
IV. Status zamówienia i aktualizacja danych.
§ 19
Po zalogowaniu się do swojego Konta Użytkownik może śledzić status złożonego zamówienia.
§ 20
Po zalogowaniu się do Konta, Klient ma także możliwość aktualizacji swoich danych podanych przy zakładaniu Konta.
V. Prawo odstąpienia od umowy.
§ 21
-
Jeżeli Klient jest Konsumentem, wówczas przysługuje mu prawo odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą w terminie 14 dni bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem: dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia towaru innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę dla zwracanego towaru oraz bezpośrednich kosztów zwrotu (odesłania) towaru.
-
Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części.
-
Konsument może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu , którego wzór stanowi załącznik nr 2 do ustawy o prawach konsumenta z dnia z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. z 2014 r. poz. 827), dostępnym również na stronie internetowej Sklepu, jednak nie jest to obowiązkowe.
-
Do zachowania ww. terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
-
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy złożyć można wysyłając je:
a. pocztą tradycyjną na adres siedziby Sprzedawcy,
b. faksem na nr. fax. ……
c. pocztą elektroniczną na adres: sklep@kupzabawke.pl.
-
W przypadku przesłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną Sprzedawca niezwłocznie przekaże Konsumentowi pocztą elektroniczną potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
§ 22
-
W przypadku odstąpienia Konsumenta od umowy Sprzedawca zwraca mu wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostawy towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy.
-
Zwrot płatności dokonywany jest przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty jaki został użyty przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
-
Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
§ 23
-
W przypadku odstąpienia Konsumenta od umowy ma on obowiązek zwrócić towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.
-
Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
-
Konsument ponosi odpowiedzialność wobec Sprzedawcy za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.
§23a
Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
1) w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
2) w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
3) w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
4) w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;
5) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
6) zawartej w drodze aukcji publicznej.
§23b
Postanowienia rozdz. V stosuje się także do Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
VI. Reklamacje
§ 24
-
Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Klientowi towar zgodny z umową.
-
W razie braku zgodności towaru z umową Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta przysługują uprawnienia określone w rozdziale 5a ustawy o prawach konsumenta.
-
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
-
Reklamacje można składać pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy, e-mailem na adres e-mail: sklep@kupzabawke.pl lub telefonicznie pod numerem 660-712-326 (w godz. 8-16, poniedziałek-piątek).
-
W reklamacji należy podać dane Klienta (imię, nazwisko/nazwa, adres e-mail, nr tel.), numer zamówienia (lub inne dane pozwalające je zidentyfikować) oraz opis niezgodności towaru z umową będącej podstawą reklamacji, a także treść żądania (por. pkt 7-11 poniżej).
-
Reklamacje są rozpatrywane niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 14 dni od daty ich otrzymania przez Sprzedawcę.
-
Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
-
Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
-
Gdy reklamacja jest uzasadniona, Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
-
Konsument udostępnia Sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta towar na swój koszt.
-
Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
1) Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową,
2) Sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową, zgodnie z ust. 9 i 10 powyżej;
3) brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
4) brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków umożliwiających doprowadzenie do zgodności towaru z umową (naprawa, wymiana);
5) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
12. Sprzedawca odpowiada na zgłoszenie reklamacyjne za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail podany w treści reklamacji.
13. Postanowienia niniejszego §24 znajdują zastosowanie do Konsumentów oraz Przedsiębiorców na prawach konsumenta.
§24a
-
Klienci będący Przedsiębiorcami mogą składać reklamacje pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy, e-mailem na adres e-mail: sklep@kupzabawke.pl lub telefonicznie pod numerem 660-712-326 (w godz. 8-16, poniedziałek-piątek).
-
W reklamacji należy podać dane Klienta (imię, nazwisko/nazwa, adres e-mail, nr tel.), numer zamówienia (lub inne dane pozwalające je zidentyfikować) oraz opis niezgodności towaru z umową będącej podstawą reklamacji, a także treść żądania.
-
Sprzedawca odpowiada na zgłoszenie reklamacyjne Przedsiębiorcy za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail podany w treści reklamacji, w terminie 14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego.
§24b
Wszelkie zastrzeżenia dotyczące działania Sklepu, zwłaszcza funkcjonowania i prowadzenia Konta, a także przebiegu procesu składania zamówień w Sklepie, można składać drogą elektroniczną na adres: sklep@kupzabawke.pl, wskazując zwłaszcza rodzaj nieprawidłowości, opisując nieprawidłowość i okres jej występowania. Sprzedawca zastrzega sobie prawo odpowiedzi drogą mailową. W przypadku uznania zgłoszenia za uzasadnione Sprzedawca dołoży starań, aby niezwłocznie usunąć zaistniałe nieprawidłowości.
VII. Czas trwania umowy o prowadzenie Konta.
§ 25
Umowa z Klientem o prowadzenie Konta w Sklepie zostaje zawarta na czas nieokreślony.
§ 26
-
Każda ze stron ma prawo wypowiedzenia umowy o prowadzenie Konta w Sklepie, przy czym Sprzedawca może ją wypowiedzieć jedynie w przypadku zmiany formuły funkcjonowania Sklepu (całkowita rezygnacja z prowadzenia Kont Użytkowników), zakończenia działalności Sklepu lub naruszenia postanowień Regulaminu przez Użytkownika.
-
W przypadku wypowiedzenia umowy o prowadzenie Konta w Sklepie przez Sprzedawcę umowa rozwiąże się z upływem dwutygodniowego okresu wypowiedzenia liczonego od dnia, w którym oświadczenie o wypowiedzeniu doszło do Użytkownika w taki sposób, że mógł się zapoznać z jego treścią. Wypowiedzenie może nastąpić w formie pisemnej bądź e-mailowo na adres e-mail podany przez Użytkownika.
-
Użytkownik może wypowiedzieć umowę o prowadzenie Konta w Sklepie poprzez usunięcie swojego Konta ze Sklepu lub wysłanie wypowiedzenia pocztą na adres siedziby Sprzedawcy lub e-mailem na adres sklep@kupzabawke.pl. Z chwilą usunięcia Konta lub otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia Użytkownika, umowa z Użytkownikiem zostaje rozwiązana bez zachowania okresu wypowiedzenia.
VIII. Kontakt Stron
§ 27
-
We wszelkich sprawach związanych z realizacją umowy o prowadzenie Konta i umowy sprzedaży Klient/Użytkownik może kontaktować się ze Sprzedawcą:
a) e-mailowo, kierując wiadomość na adres: sklep@kupzabawke.pl
b) telefonicznie pod numerem telefonu: 660-712-326 (8-16 poniedziałek-piątek)
2. We wszelkich sprawach związanych z realizacją umowy o prowadzenie Konta i umowy sprzedaży Sprzedawca będzie się kontaktować z Klientem e-mailowo, kierując pocztę elektroniczną na adres wskazany przez Klienta i/lub telefonicznie w przypadku podania przez Klienta numeru telefonu.
IX. Postanowienia końcowe
§ 28
-
Wszelkie nagłówki użyte w treści Regulaminu mają na celu jedynie ułatwienie orientacji w jego tekście.
-
W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie znajdą zastosowanie przepisy prawa powszechnie obowiązującego, przede wszystkich ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Kodeksu cywilnego i ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
§ 28a
Opinie o towarach widoczne na stronie Sklepu nie są w żaden sposób weryfikowane przez Sprzedawcę.
§ 29
-
Klienci będący Konsumentami mają możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Dane kontaktowe do instytucji zajmujących się poradą i pomocą konsumencką w Polsce i inne informacje dotyczące tych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń znajdują się na stronach internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej oraz powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów.
-
Konsumenci mogą wykorzystać drogę rozwiązywania sporów oferowaną przez sieć polubownych sądów konsumenckich, przy czym zgodę na takie rozwiązanie muszą wyrazić zarówno Konsument, jak i Sprzedawca. Sądy konsumenckie działają przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej.
|